Niemiecki właściciel działającej w Polsce sieci T-Mobile, firma Deutsche Telekom, przygotowała szokującą kampanię społeczną dotycząca ochrony prywatności dzieci w internecie. W materiale filmowym posłużono się technologią deepfake. Prywatność dzieci w internecie to coraz częściej omawiana publicznie kwestia. Choć na pozór nie ma nic złego w tym, że rodzice zamieszczają zdjęcia pociech w sieci, to niektórzy eksperci, np. psychologowie mówią o potencjalnych negatywnych konsekwencjach umieszczania w social mediach wizerunku nawet maleńkich dzieci. Coraz szerzej mówi się o tzw. sharentingu, czyli nadmiernym epatowaniu wizerunkiem dziecka w sieci. Bohaterką spotu jest Ella – kilkuletnia dziewczynka, której zdjęcia i nagrania nagminnie lądują w social mediach, za sprawą rodziców. Deutsche Telekom wykorzystali deep fake do tego, by dodać Elli kilka lat. Tak wygenerowana cyfrowo nastolatka przemawia do swoich rodziców – i mówi im rzeczy, których z pewnością wielu rodziców nie chciałoby usłyszeć od córek i synów. „Fejkowa” Ella, stworzona za pomocą zdjęć znalezionych w internecie, uświadamia mamę i tatę, jakie są ciemne strony publikowania zdjęć dziecka w internecie.